Kom nu hink och mopp och kvast ingen ro ingen rast!

Nu är renoveringen snart klar hoppas jag. Om inte annat kommer mamma och jag snart slänga ut dom och ha en veckas paus från att bo på en byggarbetsplats.
Jag kan ju säga att jag tror jag aldrig mått så dåligt i mitt eget hem. Av anledningar så orkade inte jag städa mitt rum innan renoveringen påbörjades, och under tiden nu är det verkligen ingen idé att städa någonting nu eftersom det kommer bli lika jävla skitigt igen, hela huset är täckt av ett fint lager damm som inte går att få bort. Det här håller på att göra mig galen för mitt rum är rent ut sagt äckligt just nu! Det ska bli extremt skönt när allt är klart och storstädning av huset ska ske. Men då undrar jag; När fan ska vi ha tid med den?! Jag har ingen klänning till studenten, jag har ingen dräkt till min uppvisning och vi har inte ens gjort en ordentlig lista på allt som ska handlas till min mottagning!
Jag har så mycke som möjligt hållit mig hemifrån till så sent in på kvällarna som det bara går för att inte behöva vara här när dom jobbar. Jag har lyckats helt okej med det men det har ju ganska mycke fått mitt skolarbete att lida. Jag kan inte sitta någonstans i lugn och ro hämta energi och plugga. Jag kan inte sitta i skolan för där får jag ingenting gjort för att jag blir störd hela tiden.
Jag älskar mitt schema för att man nästan alltid börjar sent och slutar tidigt. Men va fan har jag haft för nytta av det nu när grabbarna grus har kommit hit varje morgon klockan 8 och rivit kakel byggt väggar och sågat och skit. Jag har inte kunnat sova till efter klockan 07:15. Då vaknar jag och kan inte somna om ordentligt igen.
Jag är så trött på skiten! Jag har ju inte ens fått helgerna i fred. Nej då ska vi ut och handla allt som ska installeras, monteras och läggas. Jag är slut!
Och för att göra dåligt värre så har jag inte ens hittat en tillstymmelse till en klänning som jag kan tänka mig bära på min studentdag. Nada! Hela jävla stan är bara fylld med vitt, rosa och hudfärgat! Jag sätter inte på mig någon av de färgerna! Aldrig!

Men stanna positiv, jag kan ha hittat en dansdräkt som jag vill ha i alla fall. Eller rättare sagt tre.....

Den......

eller den......


eller den här



Det är ju så svårt att välja! Dom är ju så fina allihop!

// L

Kommentarer
Postat av: Juliaa

Den högst upp var finast! Den gröna grymt

2010-06-01 @ 11:39:47
URL: http://jullanbullans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0