Sista natten

Igår var sista natten hemma hos Anna i medis. Nu blir det hem till vällingby igen. En timmes resväg till jobbet och allt vad det nu innebär. Men jag tror faktiskt jag inte har något emot det. Jag tror jag är en aning glad över att få slippa allt katthår om inte annat. Idag vakna jag med den där irriterande känslan man kan få när man vet att man har någonting i ögat men man hittar det inte och det försvinner inte. Jag hittade mitt ett litet tag men det försvann igen så nu sitter det fast där i ögat, och jag inte bara lite övertygad om att det är ett katthår.
På sätt och vis har jag längtat hem ett tag nu. Dels för allt katthår men dels också för att få komma hem till någon som ger respons på vad man säger inte bara "MJAAU". Också att få ha sín mat ifred. Apan är ju inte bara lite tiggig. Man kan inte lämna sin mat i så mycke som 3 sekunder för då är hon där och äter av det.
Vad jag däremot kommer sakna med att bo själv är ju att man kan göra vad man vill. Jag kan ha över hur mycke folk jag vill, när jag vill. Jag kan sjunga högt i hela lägenheten, jag kan gå ut på bakgården och ta en cigg om jag vill. Jag får själv bestämma när jag ska äta och vad jag ska äta. En del saker är väldigt skönt med att bo själv. Och jag längtar fortfarande efter att få göra det. Fast jag tror jag har ändrat en sak tills dess att jag flyttar. Jag har alltid trott att jag skulle skaffa djur så fort jag flytta men ärligt talat tror jag att jag har ångrat mig. När man har bott med 2 katter i en vecka så inser jag att jag inte skulle orka med allt hår, all städning och matning.
Nej,nej jag har fullt upp att göra allt sånt mot mig själv det skulle bara bli ansträngande att tvingas göra det med andra också. Det skulle nästan bli lite djurplågeri och det tänker jag absolut inte ställa upp på. När jag har hittat mig själv och skaffat rutiner och sånt så kanske det kan bli tal om djur. Men det är gränsfall.

// L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0