Jag är

Inte så fasligt trött trots allt. Jag gick upp 5 idag och endå så är jag ganska pigg. Första natten hemma var faktiskt väldigt skön. Inga katter som väcker en eller håller en vaken, ens egen säng, egna ljud och den absoluta hemmadoften. Det är något speciellt med att vara hemma. Den där doften som man aldrig kan säga hur den luktar men den är trygg och säker och framför allt väldigt lugnande.

Jag är nog glad över att vara hemma. Det är inte riktigt lika skönt att bo i någon annans lägenhet. Man måste ta hand om allting på en gång liksom. Man kan inte säga "ÄH! Jag gör de sen, jag orkar inte just nu". För på något sätt känns det som man inte kommer hinna innan personen kommer hem och om personen kommer hem till ett hem som ser ut som ett bombnedslag så kommer man inte få bo där något mer.
Man kan inte riktigt slappna av på samma sätt som man kan hemma. Hemma gör det ingenting om man råkar ha söder ett glas. Man tänker "Äh! Det är sånt som händer". Men jag menar om det händer hemma hos någon annan tänker man mer "SHIT". Och även om man man nu litar på sina kompisar så vill man endå inte bjuda över allihop och chilla för tänk om något skulle hända. Lite alkohol på mattan, eller kanske på katten, någon annan kanske har sex någonstans. Sånt är inte okej.
Men det är mer okej om man är hemma. Tycker jag i alla fall.

// L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0