Sitter här på jobbet....... Igen

Jag har verkligen vaknat på fel sida idag. Helt fel sida. Jag känner hur jag verkligen inte kommer klara av den här dagen om någon kommer och klagar på mig eller liknande. Jag kommer börja gapa och skrika och troligen förlora mitt jobb. Idag är ingen bra dag. Jag går runt som en bomb som kommer smälla av minsta lilla.
Det var ju en sån bra dag igår, enda tills jag kom till stallet vill säga. Jag var så glad för att vi skulle hoppa, men jag borde verkligen förstått att jag inte skulle ha kul med det. Jag tror min ridlärare har ramlat och slagit sig hårt. På senaste tiden har hon verkligen gett mig otippade hästar. En del har funkat bra, en del har funkat sämre. Igår fick jag den värsta av alla.
Jag kan inte påstå att jag är någon blivande hoppryttare, men jag tycker det är ganska kul att hoppa. Men för att det kanske inte är min starka sida tycker jag det är skönt om man kan få en ganska stabil häst, eller en häst man känner väl när man ska hoppa.
Igår fick jag varken eller. Jag fick en hispi, känslig, liten nippertippa som typ älskar att hoppa och skrämma livet ur sina ryttare. Nämde jag också att hon är livrädd för läktarsidan? Hästfanskapet höll på att slänga av mig. Hon lyckades i alla fall nocka mig. Men det roligast med hela lektionen var inte att hon nästa skena med mig, inte att hon nocka och skrämde livet ur mig, utan hennes jävla rädsla för läktarsidan. Det triggar igång en hel del när hindret står så man hoppar rakt mot läktaren. Jävla galna häst.
Nej ridningen igår var inte kul. Den förstörde kan man säga hela min dag. Hela mitt strålande humör bortblåst. Blä!
Jag vill bara att det ska bli helg för att sen kunna bli min sista vecka här. Sista veckan..... Gud va skönt det ska bli! Inte längre behöva gå upp 5, inte längre behöva vara trevlig hela tiden. Få tillbaka mitt LIV! Kunna leva som en normal 18-åring igen, försova mig, festa mitt i veckan, träffa kompisar, ut och shoppa, orka vara uppe till i alla fall halv 12 på natten. Jag tror nästan jag skulle tacka nej nu om dom skulle erbjuda mig förlängt kontrakt, så länge det inte fanns en ordentlig löneförhöjning där också. Jag skulle kunna ha det kul på någon annan arbetsplats också. Där jag inte tvingas ha kavaj på mig. Eller tvingas kunna en jävla massa i huvudet och när jag inte kan det blir folk bara sura på mig.Jag vet att på det flesta andra ställen som jag kan få jobb kommer jag vara lika utsatt som här men jag skulle hellre ta det för just nu håller jag verkligen på att tappa tron på det här företaget och alla människor som både jobbar här och som vill prata med folk här.
Och som omringad av idioter varje dag känns det nästan som om jag borde ha en förmån på att alltid få komma till jobbet utvilad, eller i alla fall ha en seriös arbetsledare. Men nej, trött varje dag, hela dagen och lite till. Och sen en arbetsledare som hälften av tiden knappt vet vad hon håller på med och den andra hälften gör hon saker och ting ganska mycke värre för oss.
Och sen alla dessa pervon här. Ursäkta men bara för att jag är ung och vad många skulle kalla fräsch betyder inte det att gamla gubbar som är en aning uttråkade på frugar där hemma får flörta och äckla sig över mig!
Nej nu räcker det. Jag vill bara få min lön härifån och sen dra!

// L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0