Fredag är endå den dagen som känns bäst

Jag vill inte ha kyckling kanske men lite gott vin trevligt sällskap och bra musik på en rolig klubb och jag är nöjd. Ikväll är det utgång tillsammans med Lisen.
Det är bara synd att den här dagen kommer bli någon slags snigeldag eftersom det kommer gå så långamt. Dom andra är på kurs så jag sitter här i receptionen ensam medan Yordanos springer runt i huset. Fram till lunch kommer det vara så tråkigt. Efter lunch kommer det gå en aning fortfare tror jag. Vi ska fixa inför brandövningen i eftermiddag. Och självklart som kontorsservice anställd så får man inte bara springa ut och ställa sig med dom andra, frysa ett tag och sen gå in. Icke då! Nej vi måste fungera som funktionärer också! Så jag ska stå i en lysande väst och peka åt de håll alla ska gå! Som om ni ser någon idiot som valla människor på hornsgatan i en lysande väst i eftermiddag är det jag. Det ska bli kul att se hur lång tid över en timme det kommer ta att evakuera 350 pers.

Men sen bär det av hem till Lisen. Tack gode gud får man väl säga, dom bor inte längre kvar i hökarängen utan har nu flyttat till hammarby sjöstad. Det kan finnas n möjlighet att det inte är lika jobbigt att vara där eftersom ingenting kan riktigt påminna om Oscar på samma sätt som det gjorde i deras gamla hus.
Nej! Inte tänka på sånt. Idag ska vi ha kul!
Eller vad ska ni göra?

// L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0